Дизайн за маркетинг: как цветовете грабват вниманието? - SoftUni Creative
Loading...

Дизайн за маркетинг: как цветовете грабват вниманието?

avatar Мария Вълчева 3 минути
Дизайн за маркетинг: как цветовете грабват вниманието?

Питал ли си се някога защо определени реклами, опаковки и постове в социалните мрежи привличат окото ти и те подтикват да действаш? Част от тайната се крие в цветовете. Тайна, която ще разкриеш по време на практическия курс Graphic Design for Marketing, който ще ти отвори вратите към корпоративния свят и ролята на дизайна в него.

В днешната статия ще си поговорим именно за цветовете и тяхното място в маркетинговите дизайни. Цветовете играят ключова роля за привличането на вниманието, предизвикването на емоции и насочването на потребителското поведение в посока, от която бизнесът ще спечели. Нека си припомним психологическия ефект, който имат цветовете.

Психология на цветовете в маркетинга

Цветовете имат огромен психологически ефект. Веднъж вече съм ти разказвала за тяхната роля в интериорния дизайн, а днес ще видим как подпомагат маркетинга и повлияват потребителите. Ето някои примери:

Страст, спешност и енергия – изразявани чрез червения цвят. Червеното е цвета на веригите за бързо хранене, бързата мода и спортните марки. Сети се за Coca-Cola, палитрата на McDonald’s, Puma, Levi’s, ESPRIT, H&M.

Доверие и надеждност – изразявани чрез синия цвят. Именно такава надеждност и високо ниво на професионализъм опитват да вдъхват технологичните гиганти и финансовите институции. Тяхната работа е да изградят доверие с аудиторията. Мисли си за American Express, DELL, IBM, PayPal, Intel, Visa, HP и т.н.

Източник: The Logo Company

Хармония, природа и растеж – разбира се, представлявани чрез зеления цвят. Това е цвят, който подсказва отговорност и устойчиво развитие, свежест и дори екологичност. Сети се за Starbucks и тяхната корпоративна и социална отговорност. Или Carlsberg и Heineken, които се гордеят със своето устойчиво развитие и качество на използваните ресурси.

Щастие и оптимизъм – или жълтият цвят. Това е цветът, с който марките опитват да привлекат младата аудитория. Неминуемо се сещаш отново за McDonald’s, Nesquik и Chupa Chups. А сещаш ли се кои са цветовете на Ferrari и Shell?

Лукс и елегантност – тук, разбира се, роля играе черният цвят. Той добавя изтънченост и придава допълнително класа и стойност на продуктите, които се представят чрез този цвят.

Това са само част от всички цветове, с които можеш да боравиш. Как ще влияят на възприятията на аудиторията и дали ще постигат маркетинговите цели на бизнеса, за който разработваш визии, зависи много от това как ги съчетаваш и дали си последователен.

Цветови практики в различни маркетингови канали

Освен съобразени с бранда и целите му, цветовете в дизайна за маркетинг трябва да са съобразени и с комуникационните канали, в които ще се разпространяват маркетинговите материали и визии. Всеки канал има своите особености и елементи, които са способни да придвижат потребителя към следващия етап от неговото потребителско пътешествие. Към следващия етап от фунията, което е и целта на маркетинга.

Като дизайнер, ще ти се наложи да правиш визии за канали като:

1. Корпоративни сайтове и онлайн магазини – където цветовете са директен израз на идентичността на марката. Именно тук трябва да се заложи на цветовата палитра, която ще изразява основните чувства, които брандът иска да предизвиква.

Източник: Neil Patel

2. Социални мрежи – според това какво е естеството им. В Instagram ще имаш свободата да създаваш ярки и грабващи окото визии, докато LinkedIn ще изисква по-обрани и професионални криейтиви. Ключовото е отново да ги съобразиш с естеството и цветовете на самия бранд.

3. Имейл комуникация – където бутони и CTA-и ще трябва да привличат вниманието. Контрастиращи цветове могат да се използват за акцент в промоционални имейли с ограничени във времето оферти, а по-меки комбинации без натрапчив контраст могат да спомогнат за изграждането на навици в потребителите посредством регулярните нюзлетъри.

4. Печатна комуникация и опаковки – има огромно значение дали създаваш брошура за луксозен хотел, който ще спечели от изчистен дизайн и луксозни цветове, или за супермаркет, който се нуждае от активиращи цветове. Тъй като печатните материали често съдържат много текст, цветовете трябва да са балансирани с типографията, така че дизайнът да е четим.

Цветовете са ключов, но не и единствен важен елемент в дизайна за маркетинг. Процесът по изготвянето на криейтиви за целите на маркетинговата комуникация е специфичен и всеки канал идва със своите особености. Именно в този специфичен процес – от клиентския бриф до финалното изпълнение, ще се потопиш в практическия курс Graphic Design for Marketing, подходящ за теб, ако вече имаш основополагащи умения в работата с Photoshop и Illustrator. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.