5 вдъхновяващи визуални наръчника за всеки дизайнер - SoftUni Creative
Loading...

5 вдъхновяващи визуални наръчника за всеки дизайнер

avatar Пламен Тотев 4 минути
5 вдъхновяващи визуални наръчника за всеки дизайнер

Създаването на визуален наръчник е изкуство, което съчетава креативност и стратегически дизайн. Днес ще ти представя 5 примера от известни брандове, които са повече от обикновени шаблони – те въплъщават идентичността на марката, изразена чрез цветове, типография и елементи на дизайна.

В SoftUni Creative сме специализирани в предлагането на качествено, достъпно и практическо обучение по графичен дизайн и UI/UX, като наблягаме на важността на ученето чрез реални примери. Ако търсиш място, където да се научиш как да изграждаш и ти стилови ръководства, кандидатствай още днес!

Визуален наръчник vs. бранд бук – каква е разликата?

Визуалният наръчник очертава концепцията за идентичност на един бранд, елементите на системата за брандиране (лого, шрифтове, цветове, брандиране) и правилата за използване, за да се гарантира точност и последователност. Най-често се използва както от дизайнерите в компанията, така и други дизайнери, с които организацията работи.

Кога се използва? Всеки бранд с определена идентичност трябва да има ясно описани насоки. Наръчникът трябва да бъде формулиран детайлно, в зависимост от сложността на системата за визуална идентичност.

Бранд букът определя ценностите, мисията и идеологията на марката. Той служи като източник на вдъхновение за всички служители и ги мотивира да останат верни на основната концепция на организацията. Тази идеология трябва да бъде отразена във всички аспекти - от визуалния дизайн до тона на комуникацията. И тъй като бранд букът е насочен към цялата компания и това всеки служител да е наясно с описаното в него, понякогa се нарича още и "бранд библия". 

Елементи на визуалния наръчник

Най-важното за визуалния наръчник е да въплъщава идентичността на бранда. Ето някои основни елементи, които може да съдържа той:

- Лого;

- Цветова палитра;

- Типография;

- Насоки за изображения/фотография;

- Разстояния и оформление;

- Ясни указания какво да се избягва;

- UI елементи;

- Насоки за употреба в социалните мрежи;

- Иконография.

Сега нека разгледаме нагледно някои добри примери за визуално ръководство:

Netflix

С общо над 247 милиона абонати по последни данни от Statista, Нетфликс е несъмнено една от най-разпознаваемите стрийминг платформи. От емблематичния встъпителен звук „та-дъм“ до познатото лого, което украсява домашните екрани на милиони домакинства, бранд изживяването, което Нетфликс предоставя, е силно отличимо и неповторимо.

Забележителното лого се появява в ярък червен цвят и шрифт с главни букви, което според визуалния наръчник на марката създава "първокласно кинематографично усещане, определящо индустриалния стандарт за оригинално съдържание".

Визуалният наръчник на Netflix се състои от две страници – лого и символ. И за двете то включва лого и фон, цвят на марката, бяло пространство, контрастно съотношение за логото на различни фонове, воден знак на видеото и съображения за използване.

Източник: Netflix brand style guide

Spotify

Ясно е, че музиката предизвиква емоции, така че асоциацията с кръглото зелено лого на Spotify може да е толкова разнообразна, колкото са и чувствата, които изпитваме, когато слушаме.

Благодарение на силната си бранд идентичност, Spotify се превърна в част от духа на брандинга в глобален план. Spotify има солиден визуален език и е отличен пример за визуален наръчник, който показва стойността на сътрудничеството и последователността.

Източник: Spotify brand style guide

Starbucks

В който и Starbucks да влезеш, знаеш, че вкусът на напитката ти ще бъде еднакъв, независимо от местоположението (въпреки че това не е сигурно за изписването на името ти върху чашата). От аромата на кафе до озвучаването – всяка част от преживяването в Starbucks е внимателно подбрана, като на преден план е идентичността на бранда.

Starbucks признава и цени своята цветова палитра, като отличава своето зелено като най-разпознаваемия си елемент и го включва във всичко от цвета на престилките до логото. Ето един чудесен пример за наръчник, който кратко, но изчерпателно очертава основните елементи на брандинга за всеки, който взаимодейства с този бранд.


Източник: Starbucks brand style guide

Coca-Cola

Кока-Кола е една от най-разпознаваемите марки в света, затова винаги е интересно да разгледаме как тя определя правилата на бранд идентичността си. Не е изненадващо, че това е един от най-големите примери за визуален наръчник с правила не само за приложения на логото (на няколко езика) и шрифтовете, но също и за дизайна на отделните продукти.

Източник: Coca-Cola Icon Design System

WhatsApp

Като глобална платформа за комуникация, последователността е може би най-важна, тъй като приложението се използва от различни хора, на различни езици и на различни места. Например логото на WhatsApp не съдържа никакви букви, така че може да се използва последователно на различни езици. В същото време логото им използва икона на телефонна слушалка - универсален символ за комуникация.


Източник: WhatsApp Style Guide

Всеки наръчник предлага уникален поглед - от избора на цветови палитри до обмисления дизайн на типографията и визуализациите, тези визуални ръководства демонстрират дълбокото въздействие на съгласувания и обмислен дизайн при създаването на идентичността на бранда.

В SoftUni Creative нашата цел е да ти дадем необходимите знания и вдъхновение, за да създаваш и ти свои собствени отличителни наръчници. Ако тези примери са провокирали твоята креативност и желание да създаваш, направи първите си стъпки в нашата цялостна програма по дизайн, криейтив и визуализация.


Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.