4 съвета за графичен дизайн в маркетинга - SoftUni Creative
Loading...

4 съвета за графичен дизайн в маркетинга

avatar Мария Вълчева 3 минути
4 съвета за графичен дизайн в маркетинга

Графичният дизайн е най-ефективното средство за визуалното предаване на информация, изграждането на представи и образи в съзнанието на хората, оставяйки трайна следа, и привличането на внимание. Независимо от промените, вероятно никога няма да объркаш логото на Google.


Разпознаваемите брандове изграждат и следват консистентна дизайн стратегия, за да се запечатат в съзнанието ни. В следващите редове ще си говорим именно за това и мястото на графичния дизайн в маркетинга, по повод предстоящия през януари 2022 курс Graphic Design for Marketing.

Значението на консистентния дизайн

Графичният дизайн е област, която ти позволява да развихриш творческата си страна, да експериментираш и да постигаш нови визуални върхове. Но колкото и out-of-the-box професия да е това, ще трябва да се съобразяваш с клиентски брифове, идентичността на брандовете, установените в ума на потребителите представи и др. Защо?

Сигурно и ти помниш как през 2020 година от Google стъпиха на криво с преминаването от G Suite към Google Workspace и тоталната промяна на иконките на различните апликации. И макар и да е вярно, че това не са бранд лога и са създадени с оглед на употребата на приложенията, промяната генерира вълна от недоволство.


Това показва колко ярка следа бе оставил старият дизайн в съзнанието на потребителите. Също така е ясен знак колко внимателно трябва да разработваш дизайните си, особено когато говорим за маркетинг графичен дизайн, който ще окаже огромен ефект върху идентичността на бранда, за който работиш. Затова ти предоставям няколко съвета, които могат да те предпазят от грешки.

1. Създай добър контраст

Една от основните критики към новите иконки на Google беше към липсата на контраст. Много от потребителите заявиха, че всичко се слива и изглежда напълно еднакво. Контрастът е това, което ще ти помогне да привлечеш вниманието на целевата си аудитория. Можеш да го постигнеш не само чрез цветовете, но и с правилната употреба на бели пространства, подравняването, повторението на различни елементи, дори текстурите, които ползваш.

2. Комбинирай различни шрифтове, но с мярка

Типографията заема централно място в маркетинг дизайна. Традициите на Coca-Cola и Disney в текстовото им лого са неоспорими. Netflix също е мигновено разпознаваем бранд. Но шрифтовете могат да се използват за предаването на различни послания, например с по-едър font, когато искаш да наблегнеш на нещо.


Ако успееш да разработиш шрифт, който да репрезентира бранда, за който работиш, чудесно. Това ще го направи още по-разпознаваем. А ако се впуснеш в комбинирането на няколко шрифта, съветът ми е да се ограничиш до 2, най-много 3.

3. Заложи на последователността

Ако работиш за McDonalds, не би сменил характерните цветове, нали? Или шрифта на логото на Coca-Cola? Когато работиш по маркетинг материали, независимо дали за печат или web, и особено когато изграждаш бранд идентичност, трябва да си последователен при съчетаването на цветове, типография и графики.


Това ще помогне на бранда да има кохерентно присъствие, независимо от комуникационните и маркетинг канали, в които се разпространява. Добрият маркетинг дизайн винаги е съобразен с марката и се придържа към установените рамки.

4. Не подценявай цветовете

Психологията на цветовете е нещо, с което ще трябва да се запознаеш, ако искаш да жънеш успехи в маркетинг дизайна. Цветовете оказват огромно влияние върху конверсиите и са ключови за представянето на всеки един бранд. Определени цветове оставят конкретни послания и влияят на хората по определени начини.


Да вземем за пример McDonalds – жълтите арки на М-то са си все същият цвят, асоцииран с щастие и усмивки. Когато се присетиш за червените им кутийки, комбинацията буди глад и желание да действаш и да си вземеш нещо вкусничко. Но в Европа, примерно, вместо на червен, жълтото М стои на зелен фон, за да наблегне новата, по-екологична страна на компанията, с оглед на силните екологични настроения на стария континент.

Затова, когато създаваш маркетинг материали или дори изграждаш бранд от нулата, трябва да помислиш над това какви асоциации и какъв отговор искаш да будиш у целевата аудитория. Това ще ти помогне правилно да подбереш палитрата, която ще определя бранда ти. Не забравяй да я съобразиш с особеностите на пазара, в който се разпространява марката. Цветовете в различните държави могат да имат различни значения.

Открий тайните на добрия дизайн за маркетинг

Сега можеш да научиш всички тънкости на успешните дизайни, когато се създават с маркетингови цели. Стани част от курса Graphic Design in Marketing и ще откриеш как се изгражда бранд и как се представя в различните комуникационни канали. Ще се запознаеш с работата по клиентски брифове и ще работиш по реални такива. Запиши се още сега, започваме на 10 януари 2022!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.