3 ефективни уеб дизайн съвета, подкрепени с проучвания - SoftUni Creative
Loading...

3 ефективни уеб дизайн съвета, подкрепени с проучвания

avatar Катерина Костадинова 2 минути
3 ефективни уеб дизайн съвета, подкрепени с проучвания

Web Design е една от най-перспективните, креативни и все по-интригуващи за творческите млади хора сфери. Тя се развива с бурни темпове с всеки следващ ден, а уеб дизайнерите са изправени пред предизвикателството винаги да търсят начин да направят най-привлекателните, качествено функциониращи и комфортни сайтове, и да изпъкнат пред конкуренцията. Следващите редове биха били полезни именно за тази цел. Представяме ви не просто съвети, а факти, подкрепени с проучвания - такива, които в действителност ще ви бъдат полезни, ако тепърва навлизате в сферата или вече практикувате ежедневно своите умения. 

1.  Бързина на уеб сайта

Най-вероятно това е един от най-малко дебатираните факти в света на уеб дизайна. Всички знаем, че бързо работещият сайт е с абсолютен приоритет, независимо дали вече сме специалисти по уеб дизайн или просто потребители. Ако все още не сте убедени, че това е така - проучванията потвърждават това многократно, като според Radar, бързият уеб сайт повлиява директно редица фактори. Сред тях са bounce rate, удовлетвореност, конверсии и дори печалба.

Ако резултатите, които постигате с уеб сайта си, не са особено задоволителни, първото, което е добре да проверите, е именно скоростта му. Когато потребителите не са задоволени и прекарват прекалаено кратко време в интерфейса, това влияе и върху резултатите в търсачките, а както добре знаете - това може да бъде основен фактор за бавното и стремително загиване на един сайт.

2.  Избягвайте слайдери и табове?

Вероятно сте доста изненадани. Ние също бяхме. Оказва се, че според проучване на Notre Dame University, този тип елементи от интерфейса са безполезни. В изследването резултатите сочат, че първият слайд от даден карусел получава близо 90% от кликванията, а всички останали остават почти напълно незабелязвани и игнорирани. Тогава остава въпросът - защо да влагаме време и усилия в нещо, което видимо не работи? По-добрият вариант да се фокусирате върху функционалности, които наистина оптимизират сайта ви, както и времето на вашите посетители, и им дават качествено потребителско изживяване в пълния смисъл на думата. 

3. Приоритизирайте скролването пред кликването

Ако не компресирате информацията в слайдери, изскачащи прозорци, акордеони и пр., то как да я поднесете на потребителите си? Отговорът - просто вкарайте всичко необходимо в една дълга страница. Наистина работи! 

Проучване на Crazy Egg доказва това по внушителен начин. От семпли, кратки страници, те създават една цялостна, с много информация на едно място. Резултатът - конверсиите се вдигат с цели 30%. Това съвсем не е за пренебрегване. Очевидно потребителите предпочитат да скролват, пред това да кликват многократно отново и отново. Можете ли самите вие да потвърдите това? Какво е вашето предпочитание - да се визуализират над 100 продукта на страница или само 20, а вие ръчно да кликвате следващата страница? Споделете с нас в коментарите! 

За да се потопите в дълбочина в света на уеб дизайна, не пропускайте да се запишете за предстоящия през февруари модул - Web Design. Цялостната практическа насоченост ще ви помогне бързо и ефективно да усвоявате знания, идващи директно от опита на лекторите-практици, и можете да се включите, дори да нямате абсолютно никакъв опит. За повече информация и записвания - посетете ТОЗИ линк!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.