3 ефективни уеб дизайн съвета, подкрепени с проучвания
Web Design е една от най-перспективните, креативни и все по-интригуващи за творческите млади хора сфери. Тя се развива с бурни темпове с всеки следващ ден, а уеб дизайнерите са изправени пред предизвикателството винаги да търсят начин да направят най-привлекателните, качествено функциониращи и комфортни сайтове, и да изпъкнат пред конкуренцията. Следващите редове биха били полезни именно за тази цел. Представяме ви не просто съвети, а факти, подкрепени с проучвания - такива, които в действителност ще ви бъдат полезни, ако тепърва навлизате в сферата или вече практикувате ежедневно своите умения.
1. Бързина на уеб сайта
Най-вероятно това е един от най-малко дебатираните факти в света на уеб дизайна. Всички знаем, че бързо работещият сайт е с абсолютен приоритет, независимо дали вече сме специалисти по уеб дизайн или просто потребители. Ако все още не сте убедени, че това е така - проучванията потвърждават това многократно, като според Radar, бързият уеб сайт повлиява директно редица фактори. Сред тях са bounce rate, удовлетвореност, конверсии и дори печалба.
Ако резултатите, които постигате с уеб сайта си, не са особено задоволителни, първото, което е добре да проверите, е именно скоростта му. Когато потребителите не са задоволени и прекарват прекалаено кратко време в интерфейса, това влияе и върху резултатите в търсачките, а както добре знаете - това може да бъде основен фактор за бавното и стремително загиване на един сайт.
2. Избягвайте слайдери и табове?
Вероятно сте доста изненадани. Ние също бяхме. Оказва се, че според проучване на Notre Dame University, този тип елементи от интерфейса са безполезни. В изследването резултатите сочат, че първият слайд от даден карусел получава близо 90% от кликванията, а всички останали остават почти напълно незабелязвани и игнорирани. Тогава остава въпросът - защо да влагаме време и усилия в нещо, което видимо не работи? По-добрият вариант да се фокусирате върху функционалности, които наистина оптимизират сайта ви, както и времето на вашите посетители, и им дават качествено потребителско изживяване в пълния смисъл на думата.
3. Приоритизирайте скролването пред кликването
Ако не компресирате информацията в слайдери, изскачащи прозорци, акордеони и пр., то как да я поднесете на потребителите си? Отговорът - просто вкарайте всичко необходимо в една дълга страница. Наистина работи!
Проучване на Crazy Egg доказва това по внушителен начин. От семпли, кратки страници, те създават една цялостна, с много информация на едно място. Резултатът - конверсиите се вдигат с цели 30%. Това съвсем не е за пренебрегване. Очевидно потребителите предпочитат да скролват, пред това да кликват многократно отново и отново. Можете ли самите вие да потвърдите това? Какво е вашето предпочитание - да се визуализират над 100 продукта на страница или само 20, а вие ръчно да кликвате следващата страница? Споделете с нас в коментарите!
За да се потопите в дълбочина в света на уеб дизайна, не пропускайте да се запишете за предстоящия през февруари модул - Web Design. Цялостната практическа насоченост ще ви помогне бързо и ефективно да усвоявате знания, идващи директно от опита на лекторите-практици, и можете да се включите, дори да нямате абсолютно никакъв опит. За повече информация и записвания - посетете ТОЗИ линк!