Какво е продуктова фотография и какви са тънкостите? - SoftUni Creative
Loading...

Какво е продуктова фотография и какви са тънкостите?

avatar Мария Вълчева 3 минути
Какво е продуктова фотография и какви са тънкостите?

Продуктовата фотография е специфично направление в комерсиалната фотография, което ще разгледаш и по време на курса Commercial Photography - май 2024. В него Никол Николчова ще ти помогне уверено да последваш интереса си в професионалното заснемане за целите на рекламата:

Задачата на продуктовата фотография е да направи своя обект неустоим. Този тип снимки трябва да уловят и предадат същността и качествата на продуктите, редом с всички значими детайли. Ето какво значи това.

Какво е продуктова фотография?

Въпреки че е с комерсиална цел, продуктовата фотография е не по-малко изкуство. Тя изисква подредбата и стилизирането на продукти, съобразяване на осветлението и композирането на различни кадри, така че продуктът да бъде представен по най-добрия начин.

Според целта, с която се създава продуктова фотография, от теб ще се изисква:

• Заснемането на ясни кадри на изчистен, обикновено бял фон, когато снимките ще се използват в продуктови сайтове и онлайн магазини.

• Заснемането на лайфстайл снимки, чрез които да се демонстрира продуктът в действие, така че аудиторията да го пожелае. Изключително полезно за рекламни материали и за социални мрежи.

Източник: Canva

Композицията на кадъра също зависи пряко от целите, които трябва да изпълняват снимките, създадени като продуктова фотография. В следващите редове ще разгледаме какви вариации можеш да заснемаш.

5 типа продуктови снимки

В зависимост от естеството на снимките и целите, които използването на продуктова фотография трябва да изпълни, може да правиш:

1. Индивидуални кадри – самостоятелни кадри на изчистен фон на самия продукт.

2. Групови снимки – в които се комбинират повече от един продукт. От такива може да се нуждаят комплекти, т.нар. bundles и продукти с вариации.

3. Снимки на детайли – този тип продуктова снимка е характерен при заснемането на бижута. При тях трябва да се уловят камъни, висулки и детайли от изработката.

4. Кадри с опаковки – дизайнът на опаковки днес е цяло направление в графичния дизайн. Те също са инструмент, който подпомага продажбата на продуктите, затова може да се наложи да ги включваш в снимките.

5. Снимки за мащаб – въпреки че повечето магазини посочват размерите на продуктите, които продават, онлайн е трудно да се прецени какъв точно е мащабът. Този тип снимки могат да са както на изчистен фон, така и в лайфстайл контекст.

Източник: Adobe

Тънкости на продуктовата фотография

Заснемането на качествена продуктова фотография, която си струва парите, не е нужно да е сложно. Ето какво трябва да съобразиш, за да си една стъпка по-близо до желаните резултати:

Внимателно подбери фона си – ако ще правиш снимки на едноцветен, изчистен фон, запомни, че той трябва да има гладка повърхност с фина структура. Фонът може да е текстуриран, а освен това можеш да снимаш и върху маса, отгоре.

Прецени източника на светлина – светлината ще има най-драматичен ефект върху кадъра. Източникът може да е естествен, което е най-добро бюджетно решение, особено ако ще снимаш навън. Може и да е изкуствен, което изисква бюджет за инвестиция в професионално осветление.

Осигури стабилност – да, говоря за статив. Това е единственият начин да се увериш, че изображението ще е максимално ясно и чисто. Продуктовата фотография се нуждае от дълбочина на полето, което пък изисква ниска скорост на затвора. А това би означавало да държиш апарата (съответно телефона си) неподвижен дълго време. Ако камерата не е стабилна, снимката няма да е достатъчно ясна.

Източник: Unsplash

Снимай вариации – този тип фотография се стреми да запечата същността на продукта. Затова един кадър може да не е достатъчен. Снимай от различно разстояние, под различен ъгъл и дори с различна композиции. Премини към подбор на най-добрите, чак когато събереш достатъчно кадри.

Не се плаши от ретуширането – това е част от работата на всеки фотограф днес. Рекламните изображения изискват основна редакция и продуктовите снимки не са изключение. Затова и предстоящият курс ще обърне внимание и на този момент.

В Commercial Photography - май 2024 ще откриеш още особеностите на заснемането на храна, модната и beauty фотографията и ще навлезеш в дълбочина в света на рекламната фотография. Ако това е пътят на развитие, който си представяш за себе си, запиши се още днес, за да се учиш от доказан експерт в сферата!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.