Тенденциите в моушън дизайна за 2022 година - SoftUni Creative
Loading...

Тенденциите в моушън дизайна за 2022 година

avatar Цветелина Ангелова 3 минути
Тенденциите в моушън дизайна за 2022 година

Историята на моушън графиките датира от повече от 80 години назад във времето. Развитието на технологиите им дава безгранични възможности, които ни позволяват да развием всяка предизвикателна идея. Също така, благодарение на днешните технологии, моушън графиките са достъпни до широка аудитория. Към момента, това направление се счита за едно от водещите средства за маркетинг и реклама. Ако желаеш да се докоснеш до най-новите тенденции на моушън дизайна и да направиш първите си стъпки, запиши се сега на предстоящия курс After Effects – юли 2022.


Важно е да разгледаме движението във всеки един аспект, който го съставя – стил, типография, елементи и технологични особености. Тенденциите за тази година важат, разбира се, към всеки от тях. Използването на такива похвати помага на бизнесите да предадат идеите на аудиторията си възможно най-точно. Сред целите са да привлекат нови хора към бранда, както и да изградят имидж на утвърдена компания. Тези техники са ефективни както за развитие на бранда, така и за креативна изява.

Типография

Текстовете вече не са просто статични елементи. Кинетичната типография позволява да вкараме раздвиженост в тях – прилагаме анимация на буквите. Текстът се движи в контекст на друг елемент, или може сам по себе си да бъде елемент.


Важно е да имаш предвид, че не трябва да прекаляваш с анимацията на текста, тъй като това може да доведе до намалена четимост. За да избегнеш това, експертите съветват да обърнеш внимание на три параметъра: контраста на текста с фона, правилното позициониране на поредността на буквите, и също така при анимиране буквите не трябва да губят формата си.



Друго нещо, което си заслужава да споменем, е използването на големи и дръзки шрифтове при създаването на видео материали. Моушън графиките със шрифт, който заема значително пространство от екрана, помагат за привличане на вниманието и придаване на важност на споделената информация.

Минимализъм и тънки линии

Минимализмът в моушън дизайна включва много негативно пространство в проекта, семпли цветове, както и баланс на елементите. Композиционният център се подчертава с контрастиращи цветове. Минимализъм в типографията препоръчва използването на изчистени и ясни шрифтове, от едно или най-много две семейства. Що се отнася до линиите, дизайнерите осъзнаха, че те не само дефинират формата на обектите, но са способни и да предадат конкретно настроение.

Ограничение в цветовете

Отново засягаме минимализма във всички направления на изкуството. Основните принципи са изчистеност и яснота. Предназначението на това движение е да създаде моментално усещане за естеството на идеята и се избягва добавянето на допълнителни елементи.


Популярни цветове в минимализма са черно, бяло и сиво, но разбира се няма ограничения при избора. Често се използват контрастиращи цветове, като дори е допустимо използването на така наречените психеделични нюанси.

Анимирано лого

Моушън графиките са в центъра на вниманието, когато се отнася за брандирани материали. Анимираните лога показват, че брандът е креативен, че следва иновации и активно ги прилага в развитието си. Анимация в логото помага да разкрием тяхното скрито послание. Статичните иконки бързо грабват вниманието на потребителите, когато неочаквано се раздвижат.

Източник: Anastasiia Andriichuk on Dribbble

Комбинацията на 2D и 3D моушън графики

В сферата на анимацията, тази техника е съчетание от 2D и 3D графики. Ако добавим стоп-моушън към този хибрид, възможностите са още повече. Техниката на комбинирането на 2D, 2.5D моушън графики и 3D моушън дизайн също дава възможност да грабнем вниманието на аудиторията си мигновено. Подобни методи са често използвани в трейлъри и видео.


2022 е година на иновации и глобални положителни промени, не само в измерението на моушън дизайна и анимацията. Промените в света се отразяват и в артистичните направления и еволюцията е прогрес към най-ефективния начин да покажем красотата и хармонията на средата около нас. Курсът по After Effects ще ти помогне да разкриеш своите идеи и цели по най-добрия начин, спрямо променящата се среда, затова не се колебай и се запиши още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.