Кои са водещите дизайн тенденции в брандинга?
Брандингът, който е в основата на визуалната идентичност на бизнеса, е постоянно развиваща се дисциплина. Компаниите трябва да се адаптират към динамичния характер на дизайна, културата и технологиите, за да гарантират, че ще останат актуални и въздействащи. В последно време се появиха няколко тенденции в дизайна, които имат отношение и в брандинга.
Днес ще споделя с теб някои от водещите тенденции в брандинга, а ако искаш да усвоиш основните умения да изграждаш цялостна визуална идентичност, то тогава модулът „Graphic Design for Visual Identity”е точно за теб!
Минимализъм
Минимализмът премахва ненужните елементи, като се съсредоточава върху основните компоненти на дизайна. Брандовете се насочват към семпли и изчистени дизайни. Като се фокусира върху основните елементи и цветове, минималистичният брандинг предлага чисто, ясно и запомнящо се визуално присъствие.
Apple е пример за компания, която винаги е била привърженик на минималистичния дизайн. Логото, опаковките и дизайнът на продуктите им демонстрират изчистени форми и липса на каквато и да е претрупаност, което прави марката незабавно разпознаваема.
Източник: Tailor Brands
Автентични илюстрации
Автентичните илюстрации са оригинални произведения на изкуството, съобразени с даден бранд. Уникалните и персонализирани илюстрации се използват от брандовете, за да предадат автентичност. Тези илюстрации не само открояват бранда, но и добавят лично отношение към него, като изграждат по-дълбока връзка с аудиторията.
Например, Mailchimp използва такива илюстрации на своя уебсайт, за да го направи по-отличителен и ангажиращ.
Източник: MailChimp
По-меки цветове
Компаниите заменят ярките и дръзки цветове с приглушени, меки цветови палитри. Тази тенденция създава усещане за спокойствие, топлина и надеждност, което намира отклик сред днешните потребители, търсещи автентичност и комфорт. Тези палитри са естествени, органични и лесни за възприемане.
Последният ребрандинг на LinkedIn включва именно приглушени сини цветове, което създава усещане за професионализъм.
Източник: Logo-Marque
Абстрактни геометрични форми
Абстрактните форми и мотиви предоставят на брандовете възможност да предадат сложни идеи по визуално приятен начин. Те могат да предизвикват чувства, да разказват истории и да задават определено настроение или тон.
Тези форми, макар и на пръв поглед случайни, често носят по-дълбок смисъл или символика, което позволява на компаниите да предават различни послания.
Spotify често използва абстрактни форми в рекламните си визуализации, придавайки им модерен и свеж вид.
Източник: Medium
Vintage
Маркетингът на носталгията е изключително силен и много брандове възприемат винтидж естетиката с модерен привкус, за да се свържат с аудиторията. Това предизвиква желаното чувство на носталгия, като същевременно изглежда свежо и съвременно. Очарованието на "доброто старо време" резонира както с по-възрастните поколения, така и с по-младата аудитория, която все повече цени ретро естетиката.
За пример служат винтидж кампаниите на Coca-Cola, създадени по нов начин за съвременната аудитория, предлагат комбинация от носталгия и съвременен дизайн.
Източник: MarketingWeek
Дизайн, вдъхновен от природата
Отминаха дните на твърдите и статични дизайни. Флуидните форми и дизайни, често вдъхновени от природата, се използват за представяне на адаптивност, растеж и динамика.
Ако разгледаме историята на логото на Mozilla Firefox, ще видим именно тази тенденция.
Източник: LogosWorld
Адаптивни лога
В нашата дигитална ера визуалната идентичност на даден бранд трябва да се адаптира към различни устройства и платформи. Едно добро лого трябва да може да се преоразмери, преоформи или пресъздаде, без да губи своята същност, независимо от платформата, в която се визуализира.
Източник: Digital Resource
---
Както виждаш, тенденциите са много, но и продължават да се променят с течение на времето. Ако се чувстваш готов да ги овладееш, се запиши в предстоящия модул на SoftUni Creative – Graphic Design for Visual Identity – септември 2023. Той не просто ще те запознае с тези тенденции, но и ще ти покаже практическите им приложения, като ти предоставя солидно разбиране за това как да ги използваш за успеха на бранда!