Кои са водещите дизайн тенденции в брандинга? - SoftUni Creative
Loading...

Кои са водещите дизайн тенденции в брандинга?

avatar Пламен Тотев 3 минути
Кои са водещите дизайн тенденции в брандинга?

Брандингът, който е в основата на визуалната идентичност на бизнеса, е постоянно развиваща се дисциплина. Компаниите трябва да се адаптират към динамичния характер на дизайна, културата и технологиите, за да гарантират, че ще останат актуални и въздействащи. В последно време се появиха няколко тенденции в дизайна, които имат отношение и в брандинга.

Днес ще споделя с теб някои от водещите тенденции в брандинга, а ако искаш да усвоиш основните умения да изграждаш цялостна визуална идентичност, то тогава модулът Graphic Design for Visual Identity”е точно за теб!

Минимализъм

Минимализмът премахва ненужните елементи, като се съсредоточава върху основните компоненти на дизайна. Брандовете се насочват към семпли и изчистени дизайни. Като се фокусира върху основните елементи и цветове, минималистичният брандинг предлага чисто, ясно и запомнящо се визуално присъствие.

Apple е пример за компания, която винаги е била привърженик на минималистичния дизайн. Логото, опаковките и дизайнът на продуктите им демонстрират изчистени форми и липса на каквато и да е претрупаност, което прави марката незабавно разпознаваема.

Източник: Tailor Brands

Автентични илюстрации

Автентичните илюстрации са оригинални произведения на изкуството, съобразени с даден бранд. Уникалните и персонализирани илюстрации се използват от брандовете, за да предадат автентичност. Тези илюстрации не само открояват бранда, но и добавят лично отношение към него, като изграждат по-дълбока връзка с аудиторията.

Например, Mailchimp използва такива илюстрации на своя уебсайт, за да го направи по-отличителен и ангажиращ.

Източник: MailChimp

По-меки цветове

Компаниите заменят ярките и дръзки цветове с приглушени, меки цветови палитри. Тази тенденция създава усещане за спокойствие, топлина и надеждност, което намира отклик сред днешните потребители, търсещи автентичност и комфорт. Тези палитри са естествени, органични и лесни за възприемане.

Последният ребрандинг на LinkedIn включва именно приглушени сини цветове, което създава усещане за професионализъм.

Източник: Logo-Marque

Абстрактни геометрични форми

Абстрактните форми и мотиви предоставят на брандовете възможност да предадат сложни идеи по визуално приятен начин. Те могат да предизвикват чувства, да разказват истории и да задават определено настроение или тон.

Тези форми, макар и на пръв поглед случайни, често носят по-дълбок смисъл или символика, което позволява на компаниите да предават различни послания.

Spotify често използва абстрактни форми в рекламните си визуализации, придавайки им модерен и свеж вид.

Източник: Medium

Vintage

Маркетингът на носталгията е изключително силен и много брандове възприемат винтидж естетиката с модерен привкус, за да се свържат с аудиторията. Това предизвиква желаното чувство на носталгия, като същевременно изглежда свежо и съвременно. Очарованието на "доброто старо време" резонира както с по-възрастните поколения, така и с по-младата аудитория, която все повече цени ретро естетиката.

За пример служат винтидж кампаниите на Coca-Cola, създадени по нов начин за съвременната аудитория, предлагат комбинация от носталгия и съвременен дизайн.



Източник: MarketingWeek

Дизайн, вдъхновен от природата

Отминаха дните на твърдите и статични дизайни. Флуидните форми и дизайни, често вдъхновени от природата, се използват за представяне на адаптивност, растеж и динамика.

Ако разгледаме историята на логото на Mozilla Firefox, ще видим именно тази тенденция.

Източник: LogosWorld

Адаптивни лога

В нашата дигитална ера визуалната идентичност на даден бранд трябва да се адаптира към различни устройства и платформи. Едно добро лого трябва да може да се преоразмери, преоформи или пресъздаде, без да губи своята същност, независимо от платформата, в която се визуализира.

Източник: Digital Resource

---

Както виждаш, тенденциите са много, но и продължават да се променят с течение на времето. Ако се чувстваш готов да ги овладееш, се запиши в предстоящия модул на SoftUni Creative – Graphic Design for Visual Identity – септември 2023. Той не просто ще те запознае с тези тенденции, но и ще ти покаже практическите им приложения, като ти предоставя солидно разбиране за това как да ги използваш за успеха на бранда!


Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.