Как графичният дизайн създава нагласи и променя възприятия? - SoftUni Creative
Loading...

Как графичният дизайн създава нагласи и променя възприятия?

avatar Пламен Тотев 2 минути
Как графичният дизайн създава нагласи и променя възприятия?

Графичният дизайн е един от най-добрите инструменти за предаване на послания и предизвикване на емоции. Той може да премине отвъд границите на езика и успява да въздейства само с визуални елементи.

Ако и ти вярваш в силата на дизайна и искаш да стоиш зад вдъхновяващи и смислени дизайн проекти, можеш да направиш първата стъпка към сферата още днес с цялостната програма на SoftUni Creative!

Докато голяма част от графичния дизайн е свързан с целите на бизнеса, дизайнерите имат възможност да участват и в много различни социални кампании. Това се случва и все по-често предвид нарастването на значението на социалната отговорност.

Виж как графичният дизайн може да създава нагласи и променя възприятия:

Защо графичният дизайн е важен?

Да създаваш и променяш нагласи не е лесна задача. И разбира се, би било твърде оптимистично да твърдим, че сам по себе си графичният дизайн може изцяло да влияе върху нашите нагласи.

Да, малко вероятно е един дизайн да преобърне напълно живота ти. Силата на графичния дизайн и причината той да е от социална значимост обаче се крие другаде:

- Дизайнът привлича внимание и интерес – атрактивната визия може да привлече вниманието на зрителя и да го накара да се заинтересува от съдържанието или посланието зад нея.

- Дизайнът може да комуникира дадена концепция ясно и кратко – една добре разработена графика може да предаде информация по лесно разбираем начин.

- Дизайнът може да убеждава и мотивира – добрият дизайн може да подтикне хората към действие или да възприемат определено отношение.

- Дизайнът изгражда доверие и надеждност – дизайнерите могат да изградят последователен имидж на дадена организация и да създадат положително впечатление у обществото.

Как да създадеш въздействащ дизайн?

За да може един дизайн да успее да докосне хората, той трябва да изпълнява няколко условия:

- Трябва да има цел – помисли какво е основното послание или идея, която искаш да предадеш и каква реакция искаш да получиш.

- Трябва да резонира с аудиторията – ефективният дизайн е насочен директно към целевата аудитория, помисли за демографските характеристики, културния произход и нейните ценности.

- Трябва да има ясно послание – най-въздействащите дизайни често са най-прости.

- Трябва да разказва история – хората сме емоционални създания и затова дизайн, който разказва история или предизвиква емоции, обикновено оставя по-трайно впечатление.

Примери от дизайнерската практика

Най-често ще откриеш въздействащите дизайни в социални и информационни кампании.

Например, графичният дизайн играе ключова роля в общественото здраве – от кампаниите за борба с тютюнопушенето до информирането за COVID-19.

Източник: Washingtonian

Организации като Greenpeace и WWF също използват графичен дизайн, за да илюстрират въздействието на изменението на климата върху нашата планета. Техните завладяващи визуализации помагат да се предават сложни данни и изследвания по достъпен начин, като се насърчават действията на обществеността.

Източник: It’s Nice That

Компании като Patagonia пък използват графичен дизайн като част от своя стремеж за устойчивост. Техните брандове и опаковки подчертават екологичните предимства на продуктите им, като привличат вниманието на потребителите към различни екологични теми.

Източник: Pinterest

Както виждаш, има много примери за дизайн, който цели да предизвика твоите убеждения и нагласи и да те подтикне към това се замислиш по различни теми.

Ако някой от тези дизайни успя да те вдъхнови и вече си представяш себе си като дизайнера, оглавил голям социален проект, придобий необходимите умения и направи първата стъпка към успеха с цялостната програма на SoftUni Creative.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.