Добрият дизайн е добър бизнес
Думата “дизайн” има много простичка дефиниция: добрият дизайн е добър бизнес.
J. Watson Jr. - 2-рия президент на IBM.
Дизайнът обхваща всеки един аспект от съвременния бизнес. Какво въздействие искате да имате върху потребителите? Как ви възприемат? Какви са посланията, които искате да отправите? По-евтино? По-бързо? Най-добре продавано? Луксозно? Просто и лесно? Качествено и сигурно? Краткосрочна интеракция или взаимоотношения с дългосрочна перспектива? Трудно е да се досетите за област, в която дизайнът и дизайн мисленето да нямат ефект върху цялостната ви бизнес стратегия. Дизайн уменията могат да ви помогнат да създадете цялостно потребителско преживяване, което ясно комуникира бранд посланията ви чрез въздействие на три нива:
-
Естетиески и психологически
Как вашият бизнес въздейства на емоциите и сетивата на хората? Как се чувстват вашите потребители във всеки етап от взаимодейтвието с вашия бизнес? Какво ви прави желани за вашите клиенти? Как ви усещат на допир? Как им изглеждате? Как им звучите? Как им миришете? Помислете за уеб-пространството, където осъществявате контакт с клиентите си. Цветовете, композицията, посланията, тихата музика, лесната навигация, всичко това може да предразположи и повлияе на потребителското поведение.
Ангажираност
Как вашият бизнес комуникира с хората? Как ги ангажира? Независимо дали мислите за клиентите, служителите или бизнес партньорите ви, помислете какъв е процесът, през който минават, взаимодействайки си с вас? Какво усещане им давате и по какъв начин удовлетворявате техните потребности и печелите тяхното внимание, време и пари? Нека да кажем, че вие сте в бизнеса на медицинското оборудване. Потребителите ви ще получат далеч по-голяма стойност от това да им предоставите “сигурност и гаранция”, отколкото “бързина и изгодна цена”.
Ползи
Каква полза получават от вас вашите клиенти? Финансови? Емоционални? Или нещо нишово и странно? Kакво искате да получават? На какво държат вашите потребители и вие давате ли им го ефективно? Дизайнът може да ви помогне да преориентирате цялостната си стратегия, поставяйки потребителя в центъра на вашия бизнес. Да тествате различни подходи, с които да идентифицирате и обслужвате нуждите на потребителите си и да създавате съдържание, продукти и услуги с добавена стойност.
Включете се в цялостната програма на SoftUni Creative и започнете своето пътешествие в света на дизайна и креативното мислене в детайли, за да трансформирате своя бизнес. Кандидатствайте за безплатния курс Design Fundamentals още днес от тук!